måndag, november 12, 2007

To good to be true...

Lyckan var fullständig i lördagseftermiddag när jag tryckte in mitt nya boxerkort i tv:n och det fungerade. Alla lovade kanaler uppenbarade sig utan ansträngning och dessutom, till min stora överraskelse, fanns det tre Canal +-kanaler. Så det blev inte mycket uträttat av allt flyttbestyr som skulle göras. Det var ju fotboll i kvadrat (förlåt, widescreen) på tv. Jag tackade min lyckliga stjärna för att någon klåpare sålt ett kort med alldeles för många kanaler till mig och jag beslöt mig för att utnyttja misstaget så länge jag kunde. Klockan 0100 på söndagmorgon somnade jag framför tv:n...

Det var för bra för att vara sant. På söndagförmiddag började strulet. Den ena kanalen efter den andra började hacka och till slut fungerade inte ens gratiskanalerna. Allt detta hade jag räknat med skulle hända, när jag satte i kortet. Men istället så fungerade allt klockrent direkt så att man ska bli övermåttligt glad för att sedan dra mig ner i skiten dagen efter. Oturen hånskrattar mig i ansiktet.

Dessutom läser jag på Boxers hemsida att Canal +-kanalerna ingår gratis i två månader. Så jag lyckades inte ens lura Boxer på detta.

Lyckas jag få igång skiten, så blir det fotbollslördag på Sländtrissevägen till helgen. Välkomna!

Inga kommentarer: