onsdag, november 14, 2007

Mjuk pepparkaka

Ja herregud. Livet är en prövning. Jag antar att alla dessa problem man har, är små problem. Det är verkligen ilandsproblem men likförbannat håller de mig sömnlös ibland. Boxer är skit. Bara så ni vet det. Tro inget annat. Nu får jag välja mellan att se alla kanaler med halvtaskigbild och SVT:s kanaler utan ljud eller att bara se på SVT:s kanaler med bra bild och ljud. Ändå har jag betalt extra för en så kallad CA-modul som gör att jag i praktiken inte behöver någon box eftersom jag har en inbyggd i TV:n. Nu verkar inte CA-modulen fungera som det är tänkt eftersom programen bryts efter fem minuter. Idag åker jag tillbaka med skiten till butiken och slår näven i bordet. Återkommer i ämnet.

Kabel-TV var förhållandevis problemfritt.

Igår gjorde jag ett överraskande och minst sagt ovanligt besök hos tandläkaren. Sist jag fick mina tänder besiktigade var 2003 (upplyste tandläkaren om). Jag skämdes en aning men när det konstaterades att jag inte var i behov av lagningar så sa jag att vi ses om 4 år igen. Hade jag haft den fysiska kapaciteten att hjula så hade jag gjort det på vägen ut. Jag har verkligen förtjänat ett och annat hål i tänderna genom åren. Tandläkaren frågade om jag regelbundet använde tandtråd, fluor, fluortabletter eller tandstickor. Jag brukar ha samtliga dessa små hjälmedel hemma men det vore direkt lögnaktigt att påstå att jag var någon frekvent användare av något annat än tandborste. Till och den glömmer man ibland. Främst då när man har intagit andra kemikalier i samband med helg.

Besökte Willys häromdagen och fick syn på ett paket mjuk pepparkaka. Sedan satt jag och småflinade hela kvällen eftersom denna delikatess fick mig att minnas Fritz the Cat. Fritz som hade ett paket mjuk pepparkaka i kylen om han skulle få oväntat besök på Sperlingsgatan. Har dålig koll på om den mjuka pepparkakan var någon framgångsfaktor men Fritz hade onekligen många besök under några år på Sperlingsgatan. Those where the days...

Inga kommentarer: