onsdag, november 21, 2007

Dreamin´in a casket


Lyssnade på Hardcore Superstars nya platta. Överraskande bra. Helt klart min smak. Titelspåret för mig tillbaka till 89-90 när Mötley Crue, Guns och Skid Row låg på heavy rotation på min Walkman när jag cyklade till Eskilssons trä på sommaren. På den tiden fanns det inget köpcentrum på Stenalyckan utan det var en lång blåsig raksträcka att cykla från Snöstorp till tunneln under E6:an och vidare till Andersberg. Det var kallt på morgnarna och det var extremt tidigt att börja kl 0700 när man var van vid skolan. Då var det skönt att ha Kickstart my heart i lurarna.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte minns helt fel så jobbade du 4 timmar per dag och jobbet bestod av att sopa ett betonggolv inne på lagret så att så jäkla synd var det inte om dig. Så kallt är det inte heller på morgnarna i juni... Å andra sidan tyckte jag ganska synd om mig själv när jag cyklade ner till Eliassons Chark 06.10 på morgnarna alldeles för många somrar. Men det har väl till viss del danat den karaktär man besitter numer!

Mr Hyde sa...

Satan, jag är helt förbluffad över ditt minne. Det stämmer att jag i första året (tror det var i åttan) jobbade endast 4 timmar om dagen. Sopade golven och sorterade virke på Eskilssons trä. Ett kanonjobb. Tjänade 30 kr/timman. Men i nian var det fulla dagar och det var kallt. Kallt som fan.

Eliassons Chark. Jobbade inte du med tvålen Conny Johansson där?