lördag, november 03, 2007

Ikea och Gekås - kapitalismens käftar

Mazdan gick tungt hem i från Ikea igår. När jag packade ihop våra saker i kassan väntade jag bara på att de skulle ropa ut i högtalarna att de stängde för dagen på grund av att allt var slutsålt. Min sambo kan omöjligen missat en enda pryl som fick plats i en kundvagn. Två fulla vagnar blev slutresultatet och jag var riktigt nervös när det skulle summeras. Lyckligtvis kunde vi lösa ut bägge vagnarna.

Jag är nöjd med mitt nya skrivbord i alla fall.

Enkäten är avslutad. Något fler har svarat än jag beräknade. Antingen har någon fuskat och svarat två gånger eller så har vi läsare på bloggen som jag inte känner till. Hur som helst råder det inget tvivel om att enkäterna är här för att stanna. En stor majoritet är positiv till nymodigheten.

Ikväll är det inflyttningsfest inne i stan. Jag är inte upplagd för partajande, men det är tydligen min plikt att dricka sprit och vara rolig så jag ställer upp.

Inga kommentarer: