onsdag, november 21, 2007

Ericsson

Vilken amatör man är. Varför sålde jag inte mina aktier i loserbolaget Ericsson? Det är andra gången de senaste tio åren som jag troget behåller mina aktier istället för att rädda tillgångarna och fly. Nu sitter man med aktier som bara är värda hälften så mycket som för ett år sedan. Tony.

Jag har aldrig varit en klippare när det gäller aktier. Telia, Ericsson, Icon... Listan är imponerande. Det positiva man kan nämna om dessa är att jag har kunnat kvitta förlusterna mot de vinster jag gjort på fonder istället.

Nej, jag skulle tagit en god väns goda råd och sålt Ericsson redan för några år sedan, när han redogjorde för de bristande rutiner som förekom på Ericssons fakturaavdelning i Sundbyberg.

"En helt annan god vän" ringde förresten, sin vana trogen, under Kentkonserten på Annexet i söndags och lät mig avnjuta ett par låtar på en skrikig mobil. Just då låg jag ute i förrådet och monterade upp 540 liters akvariet så att koikarparna kunde flytta in. Drog nog på mig ett virus när jag låg på det kalla betonggolvet för idag mår jag lite kasst. Eller så har jag fått en släng av av hypokondri igen. Jag satt nämligen jämte en genomförkyld kärring på tåget upp till Göteborg i måndags. Efter en kvarts lyssnande på hostningar, snytningar och snörvlingar så kände jag hur febern kom. Inte konstigt att jag idag mår risigt...

Sverige -Lettland ikväll. Den matchen luktar ångest på förhand. Förra året kollade jag på Gröna Rum istället för Island - Sverige. Ikväll tror jag att jag zappar mellan "Bonde söker fru", Gröna Rum och matchen.

Till sist: GRATTIS TRIXI!! Tvåbarnsfarsa igår.

Inga kommentarer: