torsdag, november 01, 2007

Different pipes go to different places...

Vårt hus är på ytan en idyll, men frågan är om det inte är ett måndagsexemplar. Vi har två kvällar i rad fått stopp i avloppet. Det är så lagom roligt när man duschar och det helt plötsligt är en sjö på golvet och det börjar bubbla i toaletten. Efter två påstötningar på leverantören kom de idag och slamsög. Ett trasigt rör lokaliserades och imorgon måste de riva upp stenläggningen på vår framsida. Härligt. Tills dess är det sparsamt med tvättande, diskande och duschande. Detta stör mig dock inte så mycket.

Jag har länge undrat om det gamla klassiska Seinfeld-citatet stämmer. Att olika rör går till olika ställen. Nu har jag svaret: Seinfeld hade fel. De går till samma ställe. Så i princip är det okej att uträtta sina ärenden i duschen. Åtminstone så länge det tar sig förbi den första silen...

Återkommer med analys om 0-9 förlusten när jag känner att jag klarar av att kommentera det.

Återkommer med farvältext till Kaptensgatan när jag börjar sakna lägenheten.

Inga kommentarer: