tisdag, oktober 28, 2008

Vintertid

Igår var det måndag och numera är sömn en ständigt bristfällig vara. Därför var det extra känsligt när min väckning på telefonen startade en timme för tidigt på grund av att jag inte ställt om till vintertid. Där satt jag med frukostjuicen framför tv:n och undrade varför inte morgonnyheterna börjat ännu. Jag somnade om lagom till jag skulle gå upp på nytt...

Förkylningar är mitt kall här i livet. Den tredje förkylningen sedan semestern är här. Den andra sedan vi fick tillökning i familjen. Min sambo slipper alla mina krämpor men min son verkar ha samma imunförsvar som jag. Han låter 90-åring med bronkit när han andas och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var orolig. Nu verkar han vara en seg rackare och äter med god aptit trots diverse ärvda förkylningar. Antar att det är för tidigt att trycka i honom vitaminer på burk och AD-droppar hjälper väl inte mot virus...

Hellacopters har lämnat scenen. Jag kommer sakna er.

Dansbandskampen var inte lika bra som jag förväntade mig men ändå mångdubbelt mer sevärt än TV4:s Isdans. I lördags var det Larz Kristerz från Älvdalen. Jag är stum av beundran. Jag ska köpa Stuffparty 3 så fort nästa löning kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och på DEN TV:n skulle aldrig teletubbies visas, ha ha ha!
/Teletubbiemamman