onsdag, oktober 01, 2008

Bugs

Gårdagen var en hemsk dag. Det började med att jag fick skriva på ett papper som skulle bevittnas om att jag bekräftade faderskapet till min son. Dessutom fick jag intyga (tillsammans med min sambo) att vi bodde tillsammans under en tvåmånadersperiod för drygt nio månader sedan. Jag funderade på att skämta bort det men såg på den strikta damen i grått hår och mörk dräkt att det inte var läge. Vad hade hänt om vi inte bott ihop under perioden för "tillverkningen"? Hade det blivit utredning då? Hade vårt sexliv nagelfarits i familjerätten då?

Det var hemskt. Men nu är han min även officiellt. Damen förklarade att det var det viktigaste dokumentet vi någonsin undertecknat och att det skulle arkiveras i 75 år. Därav skrevs det på arkivbeständigt papper och med arkivbeständigt bläck. Jag var lite snurrig där ett tag och funderade efteråt om det var damen som varit arkiverad i 75 år. Åtminstone såg hon ut att ha åtskilliga år på nacken. Lagen var i alla fall från 1917 talade hon om. Mitt förslag är att man moderniserar den lagen omgående men det höll jag för mig själv eftersom jag ville lämna lokalen så fort som möjligt.

Väl hemma igen kom chocken. Vi hittade mjölbaggar i köket. Jag hatar alla kryp och krälar de dessutom i käket så är min olycka dubbel. Allt i matväg åkte på tippen som stått i icke väl förslutna förpackningar. Bugsen krälade ur mjölpaket, kartonger mm. Fruktansvärt. Jag tog ut grillen och började elda upp kartonger i trädgården. Jag har skurat allt i köket. Varenda hyllplan är tömt. Ändå hittade jag små jävla skalbaggar i köket imorse. Nu sitter jag och försöker reda ut om jag har försäkring på skiten annars blir det dyrt att få hem Anticimex.

TONY!

2 kommentarer:

Smuckers sa...

Hade dom i sommras. Dom dör ut efter några månader. Äckligt att hitta dom på frukostmackan så där hipp som happ.

Mr Hyde sa...

Fy fan, hade jag haft keps på mig hade jag spytt i den nu.

Jag har svårt att sova när jag tänker på müslin jag käkat som var full med bugs. Aldrig har det varit mer befogat att nedträda från Ironman-tronen.

De jävlarna ska utplånas.

/Mr H