tisdag, oktober 07, 2008

Mirakel

Om Sverige tar poäng mot Portugal är det en stor bedrift. Vinner vi är det ett mirakel.

Vi har precis sett repriserna på Henkes och Zlatans drömmål i förra veckan. Det är vackert så man blir tårögd. Det är bara genier som gör som Zlatan. Mancini (den gamle) gjorde ett sådant mål i Lazio när Svennis var där. Mancini var också ett geni. Men Zlatans geni kommer inte frälsa Sverige. Det blir förlust mot Portugal. Allt annat är bonus. Sveriges backlinje och mittfält är ju lika tandlöst som en nyfödd. Med skador på Mellberg, Svensson, Linderoth, Chippen och Edman och med Ljungberg som pensionär så är det inte mycket kvar att skrämma portugiser med.

Jag kommer förutom att nämna min brorson även be om ett mirakel i mina aftonböner resten av veckan. Kanske nämner jag finanskrisen också...

Idag har jag utfört operation Anthrax storm i köket. Huset är utrymt och när krutröken har lagt sig imorgon kommer jag förhoppningsvis kunna kvittera ut segern i det segdragna kriget om köket. Jag ger mig inte förrän jag tagit över herraväldet. Det kommer inte hjälpa med förhandlingar. Jag kräver en ovillkorlig reträtt för de som händelsevis överlever gasningen.

Inga kommentarer: