måndag, oktober 06, 2008

Upptrappning i kriget

Kampen mot mjölbaggarna fortsätter. Jag har efter en stark offensiv i mitten av förra veckan legat ganska lågt i kriget mot de förbannade ockupanterna. De insatser jag gjort har varit enstaka framryckningar mot de bugs som visat sig på öppna ytor under månens sken eller i dagsljus. De har eliminerats omedelbart. Jag har tagit några krigsfångar som jag förvarar i en tätslutande burk för extra hård tortyr. Ingen fångutväxling kommer att ske.

Igår gjorde mjölbaggarna en offensiv och ockuperar nu åter besticklådan jämte spisen. Den som jag återtagit i min framgångsrika stormning förra tisdagen. Som om det inte vore nog har jag nu också hittat enstaka spejare även på våning två. Det innebär att mjölbaggarna såväl bokstavligt som bildligt talat har trappat upp kriget. Jag förbereder nu det jag räknar med blir nådastöten för fienden. Jag kallar in infanteriet med eldkastare och cyanid. Jag kör den brända jordens taktik och utrymmer huset när Anticimex bugbusters kommer. Kvinnor och barn utrymmer jag imorgonbitti och sedan skickar jag in mina mest dödsföraktade soldater. Själv befinner jag mig på säker mark. På strategiskt lämpligt rum på Hotel Adlon i Stockholm.

Inga kommentarer: