lördag, oktober 04, 2008

Imorgon blir jag Godfather

Det var näst sista omgången i La Liga. Jag var riktigt risig, som vanligt får man väl säga. Jag fattar inte hur jag kan vara så genomusel på golf. Jag är ungefär lika talangfull på golf som vår konung är på att tala. Likt konungen och hans tal så fortsätter jag med golfen trots att allt talar för att man borde avsluta omgående. Jag ligger dock inte sist i ligan detta tack vare att många ligamedlemmar deltagit väldigt sparsamt i år. Sista omgången spelas nästa helg.

Imorgon ska jag göra debut i kyrkan. Jag har inte huvudrollen men jag spelar en viktig biroll. Jag ska bistå huvudfiguren under hela scenen. Med andra ord ska jag vara med när min brorson blir doppad i vigt vatten. Fadder kallas det. Vad det innebär är dock något dunkelt för mig. Om det gäller att bistå med bibliska citat eller etiska frågeställningar i yngre tonåren, då är jag helt rätt person. Jag säger som Roy Munson när han blir tillfrågad om vad bibeln säger om något syndigt: It´s against it.

Inga kommentarer: