torsdag, oktober 30, 2008

Skrapa rutorna

Man glömmer fort hur tråkigt det är att skrapa rutorna på bilen. Framför allt glömmer man att man faktiskt måste skrapa rutorna när det är kallt. Man blir alltid lika förvånad när man, första kalla morgonen på hösten, kommer ut och bilens rutor ser ut som frostat glas. Var är isskrapan? Förr hade man åtminstone ett kassettbandsfordral man hjälpligt kunde få undan det värsta på rutan. Nu är det tomt. Med stelfrusna fingrar slår man sig blodig mot den envisa ishinnan på rutan tills äntligen värmen i bilen får isen att släppa något lättare. När man väl är klar har man katastrofbråttom till jobbet och då är det såklart köer genom hela stan.

Jag tror jag får investera i en motorvärmare.

Jag står i valet och kvalet. Magkänslan säger att jag måste ha BOXEN. Förnuftet säger att jag redan har allt av Kent sedan tidigare. Jag vet inte ens vad den kostar men det lär vara en ansenlig mängd pengar. Det bästa hade varit om någon köpte den till mig ( t ex i julklapp) så att jag kunde sätta upp den på en väl synlig plats och sedan njuta av "Utan dina andetag".

På tal om julklappar så börjar det lacka mot jul. Om en månad har man ångest över julhetsen. Julborden ska ätas, man ska komma på käcka julklappar, de ska handlas in, de ska betalas. Sedan kommer julhelgen med sina för- och nackdelar. Alla skyldigheter och rättigheter gällande träffa alla nära och kära under några få dagar.

Undra om man får bli packad på juldagen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du borde få bli packad på juldagen.
/Q

Anonym sa...

Kanske en gammal klassiker i Fritz basement?
/QoF

Mr Hyde sa...

Mmm Kanske...

/Mr H