måndag, augusti 04, 2008

T-shirt

Jag har ju glömt att berätta om Iron Maiden på Ullevi. Det tog å andra sidan en vecka att återhämta sig från hettan och den fantastiska konserten. Att köa i full sol och 33 grader var påfrestande, men man utmanade ödet genom att dricka booze också. Efter ett par timmar tog de fram megafonen och sa att de skulle börja släppa in folk om en timme och de bad alla i kön att dricka så mycket VATTEN som möjligt eftersom de precis mätt upp 51 grader framme vid scenen... Great! Väl inne var man ju helt slut och som tur var kunde man fylla på vatten i en kran hur ofta man ville. Det kändes som en evighet i hettan innan förbanden började lira. Jag beslöt mig för att granska publiken ett tag eftersom jag hade föga intresse av förbanden. Alla såg ut som de varit vakna i 48 timmar. Stämningen var minst sagt svår att få igång. Därför är det ett mirakel att Maiden lyckades göra kvällen helt oförglömlig. Vilket sannslöst ös! Bruce Dickenson och Steve Harris borde ha Polarpriset.

Lyckades ta mig innanför staketet och stog 15 meter från scen. Nu har jag gjort detta också. Köpte dessutom en t-shirt som jag inte kommer använda innan jag fått en snygg sliten yta på den. Hur får man det utan att använda den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som det genuina Maidenfan jag är sedan 20 år tillbaka måste jag reagera när du felstavar namnet på "The human airraid siren", skall vara Dickinson och inget annat... Var också på konserten och det var självklart en höjdare. Att få höra "Rime of the Ancient Mariner" och "Powerslave" live har jag väntat på sedan -88 då jag köpte "Live after Death"-skivan på Dubbel-Lp. Det var en grym upplevelse!

En variant för att lösa ditt I-landsproblem med T-shirten kan vara att tvätta den ett antal gånger, beror dock på kvaliten på tröjan, är den för dålig är det risk att tröjan blir bred som en lagårdsdörr... Själv hade jag på mig en "A matter of Life and Death"-tröja köpt i Thailand för 35 spänn, ser bra ut efter första tvätten.

Som en parantes sprang jag på en samlingsskiva med Skidrow hos min sambos syrras 21-åriga kille, var helt omöjligt att inte börja tänka på dig... Spelas det mycket Skidrow nuförtiden?

/Magnus

Mr Hyde sa...

Fan, jag hatar att stava fel. Jag är själv allergisk mot stavfel men jag börjar bli lat och orkar inte läsa igenom vad jag själv skriver därför smiter det i mellan några stavfel ibland. Bruce Dickinson ska det givetvis vara. Jag beklagar...

Jag var ruggigt imponerad av publikens kunnande. När förbandet börjar lira introt på någon Maidenlåt jag själv inte kände igen tände alla långhåriga till direkt.

Skid Row ingår inte längre i den dagliga ransonen av musik men visst är det nostalgi att lyssna på 18 and life.

Det var ju en officiell Maiden t-shirt så kvaliteten bör vara god. Den ska tvättas grå.

Ha det gott, Gust!

/Mr H