lördag, augusti 16, 2008

Phelps vs Sweden 8-0

OS i Beijing är en fantastisk uppvisning i svensk "bäst när det inte gäller"-mentalitet. Aldrig har väl bortförklaringarna haglat i media som 2008. När det gäller Ara Abrahamian så tycker jag att hans agerande var befriande. Att han sedan blir av med sin medalj och blir avstängd för all framtid ser jag som självklart, men Ara tyckte det var värt det och då håller jag med. Screw, IOK! Ett brons är inget.

Annars ser ju mitt tips ut att hålla ganska väl. Möjligen var jag lite snål med silver. Jag hade ju inte räknat med cykelsuccén. Nu blir det ju ett nytt silver i tennis idag och jag sitter och väntar på en förkyld Lassi Karonen som ska ro. Det luktar missad medalj.

Simlandslaget måste vara mytomaner hela högen. Jag siktar på två guld, sa Nystrand...

Inga kommentarer: