fredag, augusti 22, 2008

Förbannelsen bruten

Då sprack mitt tips. Antalet medaljer stämmer men jag hade inte tippat att en skåning med tysk brytning skulle rida hem ett silver åt Sverige. Möjligen skulle man kunna påstå att anledningen till min totala förvåning över medalj i en djuridrott beror på okunskap men det får jag helt enkelt svälja.

Läste också att Norge riskerar att bli av med en medalj pga doping. Det är en häst som dopat sig och den norske ryttaren (vars flickvän är svensk och kommenterar trav i tv) var otröstlig. Stackaren måste blivit grymt besviken på sin häst. Jag menar, här går ryttaren och tränar inför sin livs tävling och dessutom tar de en medalj. Då visar det sig att hästen tagit till otillåtna medel. Det är ju fruktansvärt...

Hur gör de med avstängningar i hästsporten? Blir ryttaren automatiskt avstängd om hästen dopat sig? Vad blir straffet för hästen? Inget havre på fredagar i två år vid första förseelsen och nödslakt vid andra förseelsen?

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Var hästen rysk? I ryssland har alla kusar dopat sig.
/Stig H Quintsson