måndag, augusti 04, 2008

Apples and oranges...

Sitter och kollar på Seinfeld på femman. Ett gammalt klassiskt avsnitt. Många klassiska citat: "The woman across the street has nothing on", "I find my son treat his body like it was a amusementpark", "Are you still Master of your domaine?", "King of the county", "Queen of the castle", "The woman across the block has nothing on",

Ett fantastiskt bra avsnitt. Annars tycker jag Seinfeld känns ganska tråkigt när man ser repriserna. Omodernt på något sätt. Möjligen beror det på att jag kollade på några avsnitt av Larry Davids egen serie "Simma lugnt, Larry". Det kan vara den största besvikelsen sedan de la ner 75:an och skapade 70:an istället. Efter att ha sett Simma lugnt, Larry ser jag Seinfeld med andra ögon och det är inte till Seinfelds fördel.

Idag skulle jag göra stora ansträngningar för att få se ett osett avsnitt av Two and a half men. Annars är det inte många serier som lockar. Jag orkar helt enkelt inte börja på någon ny. Bäst är serier som börjar när man kommer hem från jobbet.

2 kommentarer:

Smuckers sa...

Jag säger bara "Flight of The Concords". Tar ett tag att komma in i som alla bra serier, men äntligen en vettig sitcom!

Mr Hyde sa...

Detta har jag missat. Vad är detta? Vilken kanal och vilken tid?

/Mr H