fredag, augusti 15, 2008

Spadskaft

Igår var det en minivariant av en gammal klassiker. Bill gästade Halmstad och vi intog Fritz basement för att inmundiga booze. Jag deklarerade tidigt att jag inte tänkte dricka mig till fördärv vilket jag förvisso alltid deklarerar. Denna gången lyckades jag dock hålla ord. Trots att Bill i vanlig ordning försökte pressa mig att hålla tempot i groggandet lyckades jag hålla det på en rimlig nivå. Lyckat.

Annars är det som den stora poeten Martin "E-type" Eriksson skriver i sitt mästerverk "Hold your horses": "I´m going loco, time to go insane. All common senses going down the drain". Har jag väl fått en Captain street breeze innanför västen är jag dödens lammunge. Jag blir slav under boozen. Boozen lockar med sina svarta vingar att ha kul hela tiden och för att ha kul hela tiden måste ännu mer booze förtäras.

Det blir lätt en orgie i nostalgi när äntligen de något grånande männen träffas. Det är alltmer sällan och då gäller det att snabbt ge sig in på känt vatten och där är nostalgi det bästa vapnet.

Fritz med sitt Arkiv X och Youtube gör att allt är möjligt inom nostalgins ädla konst.

Bill och Mr Hyde bestämde sig också för att i fall vi skulle tappa minnet så antecknade vi allt väsentligt på Fritz griffeltavla. Vi lyckades klämma in det mesta faktiskt.


Inga kommentarer: