tisdag, augusti 05, 2008

Jag trodde inte det var möjligt...

...men jag har tröttnat på Lohmanders bearnaisesås.

Idag trotsade jag alla varningar och tillrättavisningar. Jag åkte med sambo och hela familjen till Ullared. Folk undrar hur tyskarna kunde lyssna på Hitler på 30-talet men vallfärdar samtidigt till det största väckelsemötet i modern tid, Gekås i Ullared. Hysterin är makalös, helt ofattbar. Jag rattar bilen de sju milen från Halmstad och förundras över att det är kö att ta sig av E6:an i Falkenberg. Börjar ana oråd. Strax innan Ullareds samhälle står det röda skyltar om att det är fullt på parkeringarna i centrum. Hänvisas till en grusparkering i skogen. Jag är säker på att det är ett ungdomstreck. Väl inne i "centrum" kör jag runt på de sjukt stora parkeringsarealerna i en halvtimme med väldigt många bra förslag i baksätet utan att hitta en enda ledig parkeringsplats. Jag blir hysterisk.

Till sist parkerar jag i diket bakom Gekås och hoppas att jag inte ska få böter, att det inte ska börja regna och att bilen inte ska rasa ännu längre ner i diket.

Sedan ställer vi oss i kön och jag befarar det värsta men gud hör bön och släppte in oss efter en kort stund. Väl där blev jag påkörd med kundvagn av såväl 120 kg tunga fembarnsmammor och gubbar i 70-års åldern. Jag var beredd att slåss för mitt liv men de var för många. Jag flydde ner i källaren och tittade på DVD-filmer för 49 kr.

Till slut gjorde jag några kap: En fogsvans för 50 spänn, åtta par svarta sockar för under hundralappen och framför allt 2 paket Blå Bands bearnaisesås med 6 påsar i varje för en spottstyver. Det är här jag fattar att jag förätit mig på Lohmanders. Jag har saknat påsbearnaisen.

Jag är fortfarande lite lätt omtumlad efter den traumatiska upplevelsen och har nästan förträngt att jag dessutom köpte en systemkamera på Netonnet. Så nu ska jag bli fotograf också.

Vad är det egentligen som får folk att resa land och rike runt för ruinera sig i Ullared? Visst är det fortfarande billigt men är det värt priset? Jag förkortade garanterat livet med en 5-6 år.

Om ett par år har jag glömt detta och åker dit igen...

Inga kommentarer: