torsdag, mars 13, 2008

Tillbaka i Sverige

Steg upp kl 0400 lokal tid och det är inte utan att man är lite sliten. Det var dock en avslappnad och skön vecka nere på Gran Canaria. I viss mån måste man omvärdera de förutfattade meningar jag hade om ön. Jag har ju varit där tidigare och Playa de Ingles var sig likt. En orgie i dålig smak. Likadant med Puerto Rico. Men ett rejält stenkast därifrån ligger Playa de Amadores. Mycket vackert med höga klippor rakt ner i Atlanten. Ytterligare lite längre ut hittar man sevärda små och gamla fiskehamnar (Puerto Mogan bla) som också är sevärda. Är sedan vädret som det var denna vecka kan man inte klaga. Möjligen kunde jag tjänat på lite moln emellanåt då min hud inte tål sol i för stor utsträckning trots solskyddsfaktor 20.

Kan tänka mig att återvända och då vill jag ha med mig min cykel. Perfekta cykelbackar.

Jobb imorgon...

TONY!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får väl investera i såndär solkräm som dom har i death valley i kaliforinen =) ..typ faktor 3000. sån man blir blålila av. (..kan alltså även liknas vid den trögflytande pastan som ens mamma smörjde in en i ansiktet med när man var liten och sprang mellan havet och den gula kiosken på ringenäs)

Mr Hyde sa...

Kanske det. Hur som helst är det för sent. Hudflagerna på ryggen påminner om en orm som ömsar skinn. Jag har snart samma bleka hy som innan jag åkte på semester.

/Mr H