måndag, mars 17, 2008

Hej mitt vinterland

Då kom vinter äntligen till västkusten. Om Gud finns så måste han skratta gott åt oss människor. Här går vi och ojjar oss över att det inte blir någon vinter. Sedan ordnar han en fantastisk söndag där man kan sitta och sola med bar överkropp på altanen och dagen efter sätter han in stöten. Ett rejält snöoväder. Tågen stannar, bilar halkar av vägarna, folk trillar och Gud skrattar så han får ont i magen.

Ligger på konferenshotellet Arken i Göteborg och har ganska tråkigt. Inser att svensk sportjournalistik är inskränkt. Att Sverige har stora framgångar i cykelsport går totalt obemärkt förbi. Här har vi tre svenska cyklister bland de 6 främsta i det näst största etapploppet i Italien. Niklas Axelsson hade den gula ledartröjan i två etapper vilket inte har hänt en svensk sedan Tommy Prim vann samma lopp (Tirreno-Adriatico) för 24 år sedan. Tomas Gotland Lövkvist ligger trea och leder tävlingen för unga åkare (vita tröjan). Gustav Larsson ligger sexa. Hoppas att de alla är med när Giro de Italia avgörs i juni.

Jag har haft en satans huvudvärk hela dagen. Jag vet inte om det beror på helgens alkoholintag eller det plötsliga väderomslaget men mitt huvud är känsligt för en massa konstiga saker så jag är inte överraskad.

Imorgon åker jag till Stockholm.

Inga kommentarer: