fredag, mars 28, 2008

Hassan

Jag kommer knappt ihåg det, men någon lustigkurre ringde på min mobil i natt. Mobilen ligger jämte sängen och används som väckarklocka. Jag sov riktigt tungt efter att ha gått upp vid fyrasnåret på morgonen och svarade instinktivt på mobilen med att presentera företaget och mitt namn. I andra ändan har vi en rejält packad person som jag inte känner igen. Jag har ett svagt minne att jag trodde jag kände personen eller att personen åtminstone kände någon som kände mig. Så jag spelade cool ett tag och svarade på frågor av alla de slag tills jag somnade med telefonen i hand. Min sambo hade givetvis vaknat under turbulensen och frågade såklart vem det var och vad det handlade om. Jag kommer inte ihåg vad jag svarade men enligt rykten skall det låtit som en Stockholmare.

Nu hoppas jag att det var en som ringt på måfå och lyckats ringa mig men trots sin grava berusning hade han sinnesnärvaron att använda dolt nummer vilket får mig att misstänka att det inte var en felringning. Hur som helst tar jag gärna fyllesamtal. Jag har ju faktiskt ringt ett och annat själv i mina dagar. Dock helst inte vardagsnätter då jag verkligen behöver min skönhetssömn.

Inga kommentarer: