torsdag, mars 20, 2008

Namnet: Frank Hoj. Gissa yrket?

Tillbaka från Stockholm. Dags att fira påsk. Fira och fira. Jag tänker ta det lugnt. Jag har varit sliten som en sandpapper i slöjden hela veckan. Allt tack vare fyllan förra helgen. Då tog jag ändå det väldigt lugnt. Jag tål inte boozen längre. Det är dokumenterat.

Svenskarna slutade trea, femma och sexa i Italiens näst största etapplopp. Svenska presskåren blundar men det vägrar jag. Tomas Gotland Lövkvist går in på Hetast just nu-listan och drar med sig Niklas Axelsson och Gustav Larsson.

Magnus Bäckstedt och Frank Hoj däremot platsar inte. Trots att Frank Hoj har ett riktigt passande namn för en cyklist så blev han sist i hela loppet. Bäckstedt näst sist.

Vintern är här för att stanna tydligen. Det ska bli snöstorm inatt och Banverket går ut med stärkt beredskap. Inte för att tågen går i tid ändå.

Till sist vill jag bara säga att HBK inte har världens bästa tränare men han har åtminstone humor. På den allsvenska upptaktsträffen presenterade Janne Andersson HBK:s anfallspar Arvidsson och Anselmo som allsvenskans roligaste. En lätt skeptisk presskår undrade vad han grundade detta påstående på och Janne svarade: "Vi har ju Magnus och Brasse på topp"

Inga kommentarer: