tisdag, mars 25, 2008

Ben Dover

Kom hem från gymmet precis. En deprimerande upplevelse. Mitt projekt, "projekt 68 kg" ser ut att gå fullständigt åt skogen. Idag vägde jag in på 74,3 kg. Det är en viktökning de senaste tre veckorna på 1 kg. Det låter kanske inte så farligt. Men när man har sex veckor kvar till invägning och över sex kg att svettas bort blir det tungt. Särskilt med min extremt dåliga karaktär. Påsken var inte någon bra helg för mig rent kostmässigt. Jag kan helt enkelt inte låta bli att äta god mat om den finns tillgänglig. Jag är som en A-lagare som hittar en hundring på torget. En förlorare.

Sprang 9 km på löpbandet i rent ursinne och stod senare i duschen och eftersvettades. Då ställer sig en man i 60-årsåldern och börjar tänja baksidan av låren framför mig. Bägge låren. Samtidigt. Med ryggen vänd mot mig... Det var sannerligen en syn som fick en att undra var man hamnat. Hade jag stirrat länge hade fått reda på vad han åt till lunch men beslöt att genast lämna duscharna och byta om. Bastuklubbar har aldrig varit min grej.

På tal om proktologi, så minns jag med stort nöje Fletchfilmerna. Sågs med fördel i Gustens källare med en påse Estrella dillchips, en Cuba cola och gott sällskap.

Moonriver!

Inga kommentarer: