torsdag, oktober 18, 2007

Lallare

Sportjournalister är ett oprofessionellt släkte. Aldrig har jag läst ett mer onyanserat hyllande av det svenska landslaget inför Nordirland-matchen igår. Aldrig hade jag trott att pressen så konsekvent skulle bortse från det faktum att Sverige fick pisk borta i Belfast. Ändå gick Sverige rakt i fällan än gång till. Jag är inte direkt överraskad. Jag trodde nog att Sverige skulle hålla 1-0 ledningen men att det inte skulle bli någon galaföreställning på Råsunda det var självklart. Publiken blir ju självklart besvikna när den, i pressen, utlovade slakten uteblev. Detta skulle ju bli Zlatans stora kväll. Bruten måltorka osv osv... Nu blev det ju inte riktigt så.

Sedan måste man ju imponeras av Nordirländarnas glöd. Så länge det finns en möjlighet, kämpar de som det vore liv och död. Tacklingarna var helt i nivå med dem vi fått se glimtar av från Rugby-VM.

Sverige förlorar dock inte mot Spanien, så jag anser detta som klart ändå.

Funderar på att bli medlem i Camp Sweden. Vore roligt att uppleva EM på plats nästa sommar.

Inga kommentarer: