torsdag, oktober 18, 2007

Det är jag mot världen

I dessa tider av stress känner jag mig ibland en aning motarbetad. Man stiger upp innan tuppen, jobbar så att knogarna blöder (bildligt talat), tränar så ofta man hinner och går och lägger sig med tusen tankar som snurrar i skallen. Den här flytten kommer förkorta mitt liv med minst tio år. Det känner jag redan.

Den fysiska flytten startar den 26/10 och skall vara klar den 31/10. Den är jag inte speciellt oroad för. Det blir nog ett evigt bärande och armarna kommer väl att värka ett tag. Det är flytt av adress, telefon, bredband, el och värme jag oroar mig för. Mina kontakter med alla dessa serviceföretag som gjort mitt liv till ett veritabelt helvete den senaste tiden. Att dessa företag bara tillåts kalla sin support för "Kundservice" är stor förbannad skam. Det borde krävas någon form av kvalitetsstämpel för att få skriva "Kundservice" på sin hemsida. Nåväl, nu har jag gjort allt som står i min makt för att detta skall gå så smärtfritt som det bara är möjligt.

Jag vann förresten Drömscoren i La liga 2007. Detta är jag givetvis mycket stolt över. Nu har jag ju genom åren i La Liga också skänkt mest pengar så om det finns någon rättvisa i världen så var det definitivt min tur att vinna i år. Jag erhöll på banketten i lördags (på Fox and Anchor) en prischeck som var såpass tilltagen att vi pratar fyrsiffriga belopp. Mycket hedrande. Nu hade ju jag i och för sig puttat in mest pengar i den där potten, men det är ändå en stor ära. Pengarna går oavkortat till inköp av bollar till nästa säsong. De lär behövas.

Förresten. Du som repade min bil på parkeringen på Stampgatan 15 i Göteborg förra fredagen. Jag är jävligt långsint...

Inga kommentarer: