onsdag, oktober 03, 2007

Face the fact

Jag har skaffat Facebook... eller så heter det kanske inte. Jag har blivit med Facebook. Whatever. Jag begriper i alla fall absolut ingenting om Facebook. Vad är vitsen? Vad är poängen?

Jag är förmodligen förbannat mossig och otroligt konservativ men jag har faktiskt försökt. Jag har snällt svarat på de få som vill vara vänner med mig. Jag har till och med frågat några stackare om de vill vara vänner med mig. Jag har lagt in en ståtlig bild på mig själv som är till allmän beskådning. Jag har gjort några tafatta försök att navigera bland både det ena och det andra, men... jag fattar fortfarande inte poängen. Jag blir inte klok på vad som gjort Facebook så stort. Det finns ju inget revolutionerande med Facebook. Det enda som jag ser en poäng med är att så många anammat grejen, att man faktiskt hittar en försvarlig mängd gamla bekanta, om man söker litegrann. Men vad gör man sen?! Ska man sitta och smygtitta på varandras fotoalbum? Eller skicka någon konstig låtsaspryl? Nej, jag tror att jag håller mig till bloggen ett tag till. Här kan jag sitta och skriva för mig själv och skärskåda min navel utan att blanda in någon annan.

1 kommentar:

Smuckers sa...

Det är väl antagligen alla dom där jävla spelen som man blir utmanad i i tid ch otid.