tisdag, oktober 16, 2007

Kundservice

Jag sitter för närvarande i telefonkö hos Bahnhofs kundservice. Kundservice är förresten ett skällsord. Ett ord jag förknippar med byråkrati, idioter, ett evigt pianoplinkande och "du befinner dig för tillfället på köplats 8".



Bahnhofs (bredbandsleverantör) kundservice slår alla rekord. Killarna och tjejerna som sitter och tar emot samtalen måste ha visat ett CV med VG i lobotomering för att få anställning. "du befinner dig för tillfället på köplats 7".



Det värsta är att alla serviceföretag verka slåss om titeln som den sämsta kundtjänsten någonsin. Det finns liksom ingen hejd på hur ogärna de vill ha kvar sina kunder. Nu när man flyttar så får man sig en rejäl dos av dessa terrorister. "Du befinner dig för tillfället på köplats 6". Om man åtminstone kunde maila och förklara sig...



För mig är det obegripligt att inte något företag satsar på en vettig kundservice. Det hade ju varit så enkelt att de helt enkelt ringde upp de kunder som så önskade i tur och ordning. Istället för att sitta 30-40 minuter i telefonkö för att få prata med någon som inte kan svara på dina frågor. "Du befinner dig för tillfället på köplats 5". Oj! Nu hoppar de över fyran. "Du befinner dig för tillfället på köplats 3". Någon tröttnade och la på, eller så tog väl batteriet slut på mobilen, eller så tröttnade denne någon och gick och hängde sig. "Du befinner dig för tillfället på köplats 2".... Zzz...



Tillslut kommer jag fram och får efter påtryckningar prata med damen som skickat mail till mig om att min adress inte existerar i Halmstad utan endast i Vollsjö. Efter några minuters övertalning där jag insisterar på att adressen faktiskt existerar i Halmstad så går hon med på att jag kan vara kund. Då återstår uppsägningen hos Tele2...



Finns det inget serviceföretag som sköter sånt här? Efterlysning: Jag behöver någon som kan sitta i telefonkö åt mig ca 8 timmar i veckan och adminstera mina ärenden hos följande företag: Bahnhof, Tele2, Svensk adressändring och Canal Digital.

Inga kommentarer: