onsdag, oktober 24, 2007

Det stavas succé

Oj, vilket gensvar. Jag är helt förbluffad. Alla mina fyra läsare (den femte är jag själv, frestelsen att öka deltagandet med 25 % blev för stor) har redan testat enkäten. Detta när det återstår mer än en vecka innan enkäten avslutas. Tack, kära läsare!

Svaret är ju egentligen oväsentligt. Det viktiga är att enkäten engagerar. Jag tycker själv att jag tog upp ett hett ämne. Man vill ju gärna hitta de där heta potatisarna som gör att folk går man ur huse och svarar på enkäter. Allt för att kunna påverka det sjuka samhälle vi lever i.

Min förebild är helt klart Expressen. De har ofta väldigt nyanserade undersökningar med klara och precisa svarsalternativ. Resultaten av deras enkäter måste bli knivskarpa. Idag hittar man t ex följande fråga:

Kommer du att köpa Zätas kläder?

Ja eller Nej

5 kommentarer:

Smuckers sa...

Hur hittade du enkätfunktionen?

Mr Hyde sa...

Jag skall alltså lära läromästaren. Stort!

Gå in på mall och sedan lägg till sidoelement.

Anonym sa...

Higgins ska publicera en enkät!! Intressant!! Vad ska den ha för fråga? Är du knapsu, kanske?
/Q

Smuckers sa...

Nä, det behöver man ju inte fråga er för att veta.

Anonym sa...

Nä, just det. Svaret är ju nej så klart :)
/Q