lördag, oktober 20, 2007

Dröm eller mardröm?

Sprang förbi en löpsedel igår. Vet faktiskt inte om det var Expressen eller Aftonbladet, men det handlade om en kvinnlig tennislärare som haft sex med sin 13-årige elev. Nu blir man ju knappast insatt i ämnet efter att ha läst en löpsedel och efter lite sökande hittade jag följande länk. Det kan rimligen vara samma fall även om denna länk låter betydligt allvarligare än den löpsedel jag läste. Nu vill jag också noga påpeka att jag tycker våldtäkt är vidriga saker och det finns få saker som gör mig mer upprörd än "Stureplansprofilerna" och deras attityd kring det uppmärksammade våldtäktsfallet. Jag hade inte gråtit om de tvingats till gatlopp på Stockholms gator. Men när jag läser löpsedlar om killar i yngre tonåren som blivit offer för kvinnliga lärare (av någon anledning händer detta alltid i USA) så får jag dåligt samvete för att jag varje gång tycker synd om förövaren och inte offret. Varje gång.

Jag minns när jag var 12-13 år. Jag hade offrat min högra arm för att få en het natt med en kvinnlig tennislärare. Det var ju det enda man tänkte på (möjligen lite fotboll också).

Kvällstidningarna är säkert också medvetna om att sådana texter säljer förbannat bra. Just av den anledningen att nästan alla heterosexuella män har haft samma drömmar i tonåren. Det är lite amerikansk "highschool-film"-känsla över sånt här. Typ American Pie och Stiflers morsa eller varför inte Bo Widerbergs "Lust och fägring stor".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att ha läst din blogg kom jag att tänka på TV4 nyheterna jag såg igår kväll. Det handlade om "Tjock-steffe" som för övrigt är helt ointressant, men det var själva rubriken som visades i tv-rutan "Tjock-Steffe ute igen" som fick mig att reagera.Nog är han ett fetto, men kan inte media ha etik och moral nog att nämna honom vid riktiga namnet istället för tjock-steffe. Tjock-steffe vad är det..En sak att Aftonbladet skriver så, men i direktsänd tv4-nyheterna!!? Man blir besviken över lågheten..
/Quint

Mr Hyde sa...

Ja det är tragiskt, även om "Tjocke-Steffe" är ett förbannat roligt namn. Nyheterna, Aktuellt och Rapport brukar annars vara ganska förskonade ifrån kvällstidningarnas vältrande i sensationsnyheter. Jag avskyr verkligen Expressen och Aftonbladet. Ändå läser jag båda tidningarna på nätet varje dag.