måndag, september 24, 2007

Sjuk igen

Min egen ständiga följetång, förkylning, fortsätter. Mitt imunförsvar måste vara norra Europas svagaste. Påminner starkt om HIFs backlinje. Såväl virus som bakterie använder mig som provkarta för olika infektioner. På ett år har jag knaprat penicilin två gånger, en gång för en hudinfektion, en gång för bihåleinflamation. Lägg därtill fem förkylningar och man snabbt räknar ut att de infektionsfria dagarna på året är i minoritet. Nu har jag fått någon form av halsinfektion. Farbror Doktorn kunde dock inte hitta några bakterier vilket fick honom att dra slutsatsen att det rör sig om ett virus IGEN. Det var förvisso ganska skönt att slippa piller denna gången men å andra sidan måste jag stå ut med den här golfbollen jag har i halsen varje gång jag sväljer. Åtminstone tills mina vita blodkroppar fått övertaget i kropppen. Med tanke på hur slöa mina vita blodkroppar är, så lär det väl dröja.

Inga kommentarer: