lördag, september 01, 2007

Myrhuet

Sverigedemokraterna har som bekant fått fotfäste i Halmstad kommun. Jag får nästan eksem på fingertopparna bara av att skriva det, men det är ett faktum. För ett tag sedan var det en moderat i Halmstad som hoppade av till just SD. Mannen heter Michael Zand. Namnet i sig är inte direkt bekant. Det låter som vilken idiotsvensk som helst som vill piffa till sitt svenska namn med ett Z. Det är när jag ser bilder av honom som jag blir konfunderad. Var har jag sett honom förut? Då slår det mig att han är skrämmande lik en från gymnasietiden. Myrhuvudet. Har absolut för mig att han var bördig från Mellanöstern. Det rimmar ju förvisso ganska illa med just Sverigedemokraterna. Så jag antar att jag har fel, men å andra sidan har det ju förekommit förvirrade personer inom extremhögern förut. Jackie Arklöv, någon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du tänker på Ardavan, a.k.a. Myrhuvet, som gick i min klass på gymnasiet. Tror han var från Irak... /Magnus

Mr Hyde sa...

Ardavan! Han heter alltså inte Myrhuvudet? Likheten är i alla fall slående, även om jag inser att det kanske inte är sannolikt att SD-politikern och Myrhuet har något gemensamt.