lördag, september 01, 2007

1 september

Idag firar vi med stor baluns min trettiotredje födelsedag. Jag har precis hämtat Schwarzwaldtårtan på bageriet. Det har blivit en tradition med Schwarzwaldtårta den 1 september. En god tradition.

En tidig födelsedagspresent kom igår när HBK annonserade sitt något panikartade nyförvärv David Loria. Han skall spika igen målramen nu när Magnus Bahne är indisponibel. Loria är från Kazakstan och jag allvarligt inte om jag ska skratta eller gråta. Kazakstan förknippar jag med Borat och Aztana-stallet i cykel. Borat är inte önskvärd i Kazakstan. Astana-stallet förintades efter diverse dopingavslöjanden(Vinokuorov) i årets Tour de France.

David Loria har jag inte sett, men det har å andra sidan inte Janne Andersson heller innan de skrev under kontraktet. Snacka om tokchansning...

Se mer om David Loria på www.hbktv.se

4 kommentarer:

Smuckers sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis du!

Magnus sa...

Tja du, har precis spenderat 99 kr för att se Kalmar-HBK på Payperview och det var en av de sämsta investeringar jag någonsin gjort, 3-0 till Kalmar. Dock var Loria bäst i HBK, känns helt ok men HBK som lag är i spillror för tillfället... /Magnus

Mr Hyde sa...

Tack! Tack!

Magnus! Jag följde matchen på radion, men stängde av skiten efter 2-0 och gick upp på vinden för att börja rensa istället. Är det ingen som vill ha en gigantisk rottingfåtölj från slutet av 70-talet?