onsdag, december 10, 2008

Måndagsexemplar

Jag trodde det var en smal sak att fixa till min bil. Nej, det var en fåfäng tanke. Jag kommer dras med Limousinen till på fredag, åtminstone...

De flesta har redan varit på julbord men jag ska på mitt första imorgon. Få saker kan vara så överskattat. Trycka i sig extremt mycket mat på kort tid. Tänk om företagen bjudit på kebab-buffé istället.

Gamla, slitna New York på Margaretagatan har kanske de flottigaste kebaberna som jorden skådat men de är fullständigt delikata. Hade man bara sluppit att gå in i deras lokaler så hade allt varit perfekt. Nu är varje besök förenat med en kroppslig marinering eftersom man möts av frityrånger långt ute på gatan långt innan man öppnat dörren. Väl inne är andelen olja i inandningsluften så hög att näshåren går att vattenkamma. Kläderna får man kemtvätta eller skänka till UFF. Att äta på plats är hälsovådligt så i princip alla tar maten och rusar ut. Men det är värt allt besvär.

Nu börjar ångesten över julklapparna komma... Kan man ge bort pengar?

Inga kommentarer: