lördag, december 20, 2008

Julen är barnens högtid

De senaste åren tycker jag hysterin kring julklappar varit förbannat kämpig. Jag har helt enkelt ingen som helst ork att engagera mig i julklappsinköp. Det resulterar i att för varje år dröjer det längre och längre tid innan jag tar tag i inköpen. Idag köpte jag min första julklapp för året. I ärlighetens namn ska erkännas att det är ett förhållandevis beskedligt antal jag ska köpa till. William är för liten för att det ska vara roligt att köpa leksaker och om jag inte alldeles misstar mig så lär han få tillräckligt ändå.

Själv vill jag givetvis ha rikligt med klappar. Jag har en ganska blygsam önskelista med PS 3 högst upp och GPS och fritös lite längre ner. Av någon anledning tror jag inte att tomten kommer läsa listan eftersom dessa klappar inte är önskade av alla i huset. Jag funderar på att ta saken i egna händer. Att hjälpa tomten på traven.

Hur som helst ska det bli vansinnigt skönt med en riktig långhelg.

Inga kommentarer: