tisdag, december 09, 2008

Limousinservice


Jag kan absolut inget om bilar. Därför köpte jag inte bil förrän jag var över 30. Förra året köpte jag min andra bil och då kostade jag på mig en helt ny bil bara för att slippa strul. Jag tankar, tvättar den ibland och bytar däck två ggr om året. That's it. I helgen började min ett år gamla bil att hosta som en kedjerökare. Paniken var fullständig när jag med kvinnor och barn i bilen blev ståendes vid ett rödljus. Precis det scenario jag till nästan varje pris försökt undvika. Jag lyckades få igång bilen igen men redan måndagmorgon ringde jag till verkstaden. De frågade precis som min far om jag tankat bensin i dieseltanken. En oerhört provocerande fråga till en lekman som jag. Det hade jag INTE. Okunnig är jag men inte dum. De fick behålla bilen för undersökning. Som plåster på såren fick jag låna denna läckra bil. Nu ser man ut som en taxichaffis från 90-talet.

Inga kommentarer: