tisdag, december 16, 2008

0 % ränta

Nu börjar det osa katt ordentligt om amerikansk ekonomi. När Federal reserve går ut och toksänker räntan till 0 % då anar åtminstone jag en viss desperation.

Det borde innebära billiga bostadslån den närmaste tiden. Nationalekonomen säger spendera pengarna som blir över. Jag säger spara allt som går.

Men först är det jul. Vad köper man till en tre månader gammal son som bara vill vara med morsan och kolla på tv? Till helgen ska jag köpa min första och sista julklapp detta året. Det ryktas om att William önskat sig en Playstation 3 av tomten...

Det kan bli en god jul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Märkligt, även mina barn, 6 och 3 år gamla önskar sig inget hellre än en Playstation 3! Hade den varit ngt billigare så hade den garanterat blivit årets julklapp.

/Magnus

Mr Hyde sa...

Det är tydligen en populär spelkonsoll. Jag ber tomten köra inom ICA och för att köpa PS3 för 4400 inkl ABBA singstar (för att blidka sambon).

Det är aldrig för tidigt att odla ett intresse för TV:n. William sitter redan halft apatisk framför TV:n. En aning kusligt när jag tänker efter.

Har du fått tag på AC/DC-biljetter idag?

/Mr H