fredag, november 28, 2008

Urspårat

Efter ännu en vecka på randen av nervsammanbrott på jobbet var det dags för premiär på gobbaprogrammet På spåret ikväll. Då blev jag nedröstad. Det blev Idol. Värre saker har hänt men det är inte det samma att se reprisen av Oldsberg. Förra året var mänsklighetens största besserwisser med. Jan Guillou. Han besitter samma mindre smickrande men samtidigt humoristiska egenskaper som Lage von Löfgren. Att med osvikligt självförtroende med några få ord först deklarera vilken fenomenal begåvning han själv är och med samma ord tala om för resten av världen hur patetiskt obegåvade de är. I år tror jag varken Guillou eller von Löfgren medverkar. Det är synd.

Jag inser att jag har slarvat med bloggandet på sistone men det ända som händer för tillfället är jobb och sova. Jag vägrar blogga om jobbet och jag minns sällan något från min sömn så uppslagen är få. Jag hoppas på en snar bättring.

Inga kommentarer: