onsdag, november 19, 2008

Holland-Sverige

Första halvlek var bland det sämsta jag sett ett svenskt lag spela mot ett bra motstånd. Till och med Henrik Larsson var bedrövlig. 1-0 till Holland. Andra halvlek börjar med ett nytt baklängesmål. Vansinnigt försvarspel. Rena juniorfasonerna. Sedan kommer nyss inbytte Sibylla-Kim och dunkar in reduceringen 2-1. Det är än en gång en gåta att Daniel Andersson tar plats i startelvan på Kims bekostnad. På tal om juniorfasoner förresten. U21 vann tydligen med 3-0 mot Holland. Oerhört överraskande. Hade Hollands startelva passerat förskolan? Hittills i andra halvlek är aggresiviteten bättre än i första. Naiviteten i försvarspelet är dock påtaglig.

Zlatan fick Guldbollen förresten. Undrar hur många han kan få ihop på en karriär?

Såg Uppdrag granskning ikväll. Fy fan vilka as det finns som hyresvärdar. De lägenheter som visades upp i programmet från Rosengård var det värsta jag sett.

Kim är ju riktigt vass idag!

På tal om Kim så börjar jag få några grymma lovehandles. På fredag ska jag ut och springa. Långt.

Viktor Elm gör entré. Det borde bli succé.

Imorgon fyller farsan pensionär. Jisses vad tiden går. Nu vägrar han gå hem. Han väljer att knoga ett par år till. Han är arbetare. Jag saluterar!

Inga kommentarer: