fredag, november 14, 2008

Hot eller löfte?


Det är en tidsfråga innan någon (inte nödvändigtsvis jag) får ett psykbryt på påsarna som finns vid lök- och potatisdiskarna på samtliga stormarknader. När man väl har fått av dem från rullarna är de är helt omöjliga att öppna utan handbollsklister på fingrarna. Idag höll jag på att riva hela lökbehållaren i ren vrede och frustration. Det måste gå att ordna så att man slipper stå där och svettas med kramp i tumme och pekfinger varje fredageftermiddag. Det hjälpte klart inte att det fanns två miljarder kundvagnar överallt som sinkade tempot i min jakt på ett effektivt fredagskvällsinköp.
Som ni ser var det inte bara gul lök jag köpte. Fredagar innebär klassikern; Estrellas pepparchips och 1,5 liters Pepsi. Givetvis glömde jag köpa vindruvor till min sambo men jag hittade 700 gram varmkorv till extrapris istället.

Inga kommentarer: