lördag, november 22, 2008

Minusgrader fortsättning...

Only on my watch... William kunde alltså inte sova. Säkert pga att magen strejkade. Han har legat och tryckt och tryckt i flera timmar. Så jag tog honom med mig ner och satte honom framför tv:n. Väl där var det tydligen som om helvetets portar öppnade sig på vid gavel. Inga blöjor i världen hjälper i detta läge. Givetvis märkte jag det först när rummet fylldes av en makalös odör. Då var det givetvis redan försent. Babysittern fick sin släng av sleven, pyjamasen och sist men inte minst blöjan. Den var så full att det läckte ut från varenda por. Mina kräkreflexer sattes på hårda prov men jag behåller min plats i Ironman. Då kommer frågorna: Vad gör man med en pyjamas som jag i normala fall hade lagt på komposten för bästa nedbrytning? Kan man slänga in den i tvättmaskinen trots att den är så full av crap att man endast med god fantasi kan urskilja tidigare mönster och färg? Vad gör jag med babysittern? Jag har lyckats avlägsna klädseln från stolen. Går den att tvätta i maskinen? Jag behöver hjälp och min sambo sover. Desperat...

Inga kommentarer: