måndag, september 22, 2008

Vad har jag gett mig in på?


Jag, en kundvagn och en inköpslista på ICA. Det tog sin tid. Tre telefonsamtal (hem för att fråga var varorna finns) senare var jag redo att åka hem. Elddopet var ju givetvis blöjhyllorna. Jag hade, efter fruktlösa protester, fått med mig en rabattkupong på blöjor. Det var Libero som skulle inköpas. Storlek "newborn" enligt instruktionen. Det fanns ju givetvis ingen sådan storlek. Så där stod jag och svettades på en fullständigt främmande plats och var tvungen ringa hem för nya instruktioner. Sedan var det nagelfil för spädbarn. Jag kan upplysa er om att det inte finns några sådana på Ica. Jag har letat. Yoggi naturell vanilj och persikor vållade givetvis problem så jag fick ringa ett par gånger till. Bara så ni vet, persikor och nektarin är tydligen samma sak.
Jag fick med mig några prylar som inte stod på listan. Chokladflarn, frysta kåldolmar och vårrullar. Giddy up!

3 kommentarer:

Smuckers sa...

Till slut kommer du bara köpa det som inte blockeras av en kärring. Det går snabbare så och det står alltid en kärring ivägen för det man skulle köpa.

Anonym sa...

Påminner mig om vad Robban kom hem med efter att ha blivit vägskickad efter en napp för en nyfödd pojke, helst i silikon och helst ej rosa; med hem var en rosa gumminapp att användas från 4 månader.

Mr Hyde sa...

Jag börjar tydligen mjukna. Förr vägrade jag gå in på hygienhyllorna överhuvudtaget. Det var ett helvete när man var singel. Jag minns inte hur jag löste saker som tandkräm, toapapper, tvål mm. Förmodligen snålade jag som satan så att jag kunde sno hemma hos morsan och farsan.

Nu har jag alltså gett vika och har också bytat tre blöjor. Förbannat osmakligt givetvis men jag har fortfarande inte ändrat mitt datum i Ironman.

Robban lider liksom jag av svårt traumatiska upplevelser från att oavsiktligt letat kläder till sig själv på damavdelningen i klädaffärer. Därför är jag knappast förvånad över hans tillkortakommande när det gäller nappar. Rosa är klädsamt annars...

/Mr H