torsdag, september 04, 2008

Hoppsan!

Efter förkylningen har jag varit trött som satan. Efter jobbet åker jag bara hem och lägger mig på soffan. Idag var det Idol. Jag ska inte skylla på någon. Jag kollade på det frivilligt. Idag fick jag se något av en uppenbarelse. En snubbe går in och sjunger Dylans "It ain´t me baby" och man väntar sig en katastrof. Istället ser man årets genombrott. Det kunde varit Dylan. Helt plötsligt var jag pigg som en lärka. Killen fick sjunga några rader på en låt som han själv skrivit också och jag är såld. Jag letar förbrilt på nätet och Youtube är redan laddat med några låtar. Varför har ingen hittat honom innan?

Lars Eriksson och en gitarr. Det var vackert. Riktigt vackert.

Men för tusan gubbar. Hoppa av Idol med en gång. Annars är karriären förevigt nedsolkad med skit. Du är för bra för att stå och nynna covers framför en jury.

Släpp en platta istället, så lovar jag att köpa den.

Inga kommentarer: