söndag, september 28, 2008

Helgprojektet

Har suttit och gör det fortfarande med alla mina CD från tidernas begynnelse. Jag rippar dem och lägger upp dem på hårddisk. Förbannat smidigt. Varför har jag inte gjort det tidigare. Förmodligen för att "My passport" inte funnits så länge och framför allt inte till förmånligt pris. 160 gbit i fickan och man behöver aldrig vara utan sin musik. Lite kommer man sakna de gamla konvoluten till CD-askarna. Att läsa texterna t ex. Å andra sidan har jag inte köpt en CD på 4 år. Dessutom tror jag inte jag bläddrat bland texterna på 10 år. Nu gjorde jag det och la märke till att Poison tackade på sin Swallow This både Skid Row och Ron Jeremy (bland många). De såg också jävligt slitna ut redan då. Ett under att alla lever fortfarande. Det påminner mig om att jag måste läsa The Dirt snart.

Andra skivor jag saknat som jag garanterat kommer plocka låtar till min Walkman ifrån är George Michaels Ladies and gentlemen, Oasis Whats the story morning glory, Just D Plast, Rolling Stones Forty licks och Nirvanas Nevermind. Hittade några klassiska singlar också. PM Dawn Gotta be movin on up och Hellacopters Soulseller.

Inga kommentarer: