lördag, februari 09, 2008

Schlagersjukan

Eftersom jag är hemma, ensam, sjuk, istället för på fest, så sitter jag och kollar på schlagern med en stor filt över mig. Tänkte passa på att rescensera skiten när jag ändå inte kan sova. Jag har proppat i mig Panodil för att döva min halsinfektion, men jag har vissa farhågor om att jag kommer behöva dem för att inte bli alltför känslomässig ikväll.

E-type och The Poodles: Vilken jävla smörja. Jag har verkligen inga fördomar mot E-type. Jag kan gilla hans Eurodisco men va fan... Varför försöker han sjunga? 1 alfahanne

Face84: Wille Crawford hade gjort låten. En gång i tiden var han kung i Just D. Kunde inte det minnet få leva i frid? Nu tycker jag bara synd om honom. En Bangles-kopia utan någon som helst känsla. Tragiskt. 1 alfahanne

Velvet: Intressant urringning. Hygglig låt som kommer gå vidare. Bäst är den snygga mörka dansaren som påminner om Kelis. Mama! 3 alfahannar

Brandur: Jösses. En minut in i låten var jag övertygad om att de släpat upp Gary Barlow från Take that på scen. En ballad. Bra försök men förmodligen chanslös. 2 alfahannar

Michael Michailoff: Var det inte denna låten Andreas Johnsson ställde upp med förra året? Den var bättre med Andreas. 2 alfahannar

Amy Diamond: Svårt att ha en åsikt om en 15-årig tjej. Finns det inte en Festival för kids också? Känns som att hon borde varit med där istället. 1 alfahanne

Suzzie Tapper: Henne minns man från 80-talet. Grym röst faktiskt. 3 alfahannar

Christer Sjögren: I love Europe! Stoppa pressarna! Dean Martin lever... Sådana låtar skrevs senast på 50-talet. Då kom de undan med det med äran i behåll. Idag kunde Christer lika gärna tagit på sig röd lösnäsa och för stora skor. Borde han inte nöjt sig med sina kramgoa låtar? Helt plötsligt hjälper inte värktabletterna längre. Har apoteket öppet? 1 överkryssad alfahanne

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte ens 40-graders feber gör detta rätt.



/smuckers