onsdag, februari 20, 2008

Def Leppard

Har man skrivit en låt som Pour some Sugar on me så ska man ha respekt nästan oavsett vad man senare åstadkommer. Satt och kollade på "Hysteria-The Def Leppard story" på TV4 film. Jag gillar Def Leppard och de har en intressant historia. Det borde gå att göra en fängslande film.

Jag blev inte imponerad.

Däremot är fortfarande gruppen högt respekterad för plattorna Pyromania och Hysteria. De ska ut på världsturné i år och dyker upp på Sweden Rock Festival i Sölvesborg 4-7 juni. Sweden Rock Festival låter onekligen lite som Plejset i kvadrat, så jag beslöt mig för att kolla upp det.

Sweden Rock Festival

Startfältet ser ut som en våt 80-talsdröm. Förutom Def Leppard skall även Poison, Judas Priest, Whitesnake, Ace Frehley och min favorit Sebastian Bach vara med.



Någon som hänger med till Sölvesborg?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lätt, make it happen! Måste vi bo i tält? När börjar EM?

Mr Hyde sa...

EM börjar väl den 7:e juni.

Tält vill jag helst slippa. Det måste finnas alternativ.

Anonym sa...

Skulle kunna åka med till Sölvesborg bara för att få se dig tälta! Kommer ihåg från de gånger jag åkte till Roskilde att dina kommentarer indikerade att du inte direkt älskade att tälta.

Om de signar Iron Maiden, AC/DC och Kiss så hänger jag på! Eller klart att det räcker med bara Maiden! Skall gå på maiden på Ullevi i sommar, då får man sova hemma i sin egen säng.

/Magnus

Mr Hyde sa...

Maiden i sommar skulle vara svinkul.

Jag tältar ogärna. Det ska medges. Men jag är inte heller någon större konsertfantast. Varför kan jag inte svara på. Det är ju kul när man ser det på tv. Jag har bara aldrig upplevt magin på en konsert. Var riktigt nära att beställa Live after death nu när den lanseras igen. Det är en riktig klassiker. Jag har den på vinyl men dvd:n borde finnas i samlingen.

/mr h

Anonym sa...

dit åker man ju varje år! hojta om du behöver hjälp ;) ..och du kan bo på hotell. men då får du fan boka nu! ^^