torsdag, februari 07, 2008

Flitiga läsare


Grattis alla ni som lyckades pricka rätt på frågan. Frågan löd "Skall det här föreställa cheddarost!?" Svaret skall vara Lage von Löfgren vilket de flesta tydligen visste. Imponerande.


För er som trodde det var antingen Carl-Jan Grankvist, Hoa Hoa Dahlgren eller Karl Lagerfeldt så kan jag faktiskt inte svära mig fri från att de också har yttrat denna fråga. Sannolikheten är faktiskt inte omätbar, men jag har åtminstone bara hört allas vår Lage dela med sig av sina gastronomiska erfarenheter kring Cheddarosten. Detta var för ett år sedan då vi firade Post-Festivus på Hotell Gula Briggen i Halmstad. Vi skulle tillaga Smuckers-burgers och undertecknad hade köpt färdigskivad cheddarost till burgarna. Osten har en lätt plastig konsistens, det medger jag, men när den smält på burgaren brukar den vara välsmakande. Lage hade dock invändningar mot denna produkt och skyllde, något oväntat på jänkarna, som inte hade en aning vad cheddarost var för något. Som vanligt är det en fröjd att höra Lage när han är i bra form.
Fotnot: Bilden är tagen på Paulys bröllop där förövrigt Lage tyckte att jag hade ett slappt handslag. Detta har förföljt mig sedan dess och jag försöker alltid trycka till lite extra sedan dess. Jag tackar Lage för tipset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste tillstå att du har en skön humoristisk ådra i dig! Alla har vi ju råkat ut för Lages kommentarer om ditten och datten kring hur saker egentligen borde vara. Får erkänna att jag inte läste enkäten tillräckligt noga, tyckte att det var en ovanligt tråkig fråga, insåg inte att Lage gömde sig bland alternativen... /Magnus

Mr Hyde sa...

När man ska förklara Lages förehavande behöver man ingen humoristisk ådra. Lage är så skönt ärlig i allt han gör. Det är svårt att vara beredd när en dräpande kommentar kommer. Oftast blir man lätt chockad och det är först efteråt man förstår det komiska i situationen. Lage har också den egenheten att när han blir riktigt packad så är han sanslöst rolig. Tyvärr är han det för sällan. Han är svår att fylla. Nästan lika svår som Moberg.

Du är förlåten. Begreppet Lage von Löfgren tillkom på senare år när min svärmor glömt vad Lövet hette. Då slog hon till med Lage och helt plötsligt såg jag Lövet med andra ögon. Hans elegans och fina manéer kom mer till sin rätt när han erhöll namnet Lage von Löfgren.

/Mr H