onsdag, februari 25, 2009

Stackars sate

I dessa dagar är det tungt att vara monarkins motståndare. Rojalismen fullständigt exploderade igår när kronprinsessan och Daniel kungjorde att de tänkte gifta sig. Till och med SVT frossar likt Damtidningar om rena spekulationer. Jag är redan så sjukt trött på snacket att jag kommer undvika tv i fortsättningen. Tack gode gud för 2 and a half men finns som en oas i tv-öknen. Ligger man hemma i influensa borde tv vara min tröst. Istället har den blivit min motståndare.

Den stackars Daniel Westin har gett upp sitt liv för en livslång förföljelse. Jag hoppas för hans egen skull att han är duktigt kär i kronprinsessan. Den ständigt förekommande frågan om varför det tog så lång tid innan de förlovade sig är ju fullständigt befängd. Det är ju fullständigt självklart. Killen behövde väl all tid i världen innan vågade ge sig in i den cirkusen. Jag behövde över sju år innan jag vågade förlova mig och då är inte mina svärföräldrar kungligheter. Jag tycker det är en rimlig tid för ett seriöst övervägande.

Inga kommentarer: