onsdag, februari 11, 2009

Barn- och sambofritt

Sambo och barn har flytt fältet. De tog flyget till huvudstaden och nu sitter jag här ensam. Det kan tyckas vilsamt att slippa barnskrik och dylikt särskilt när det är landskamp på tv. Men jag kan intyga att huset har aldrig känts så tomt och ödsligt. Det blir ett par stränga nätter på egen hand innan jag åter sammanstrålar med familjen.

Landskamp förresten. På förhand kändes det väldigt nytt och fräscht med bröderna Elm med från start. Dessutom bröderna Markus (Rosen)Berg på topp. 20 minuter in i matchen känns det som att Rosenberg har fått en chans för mycket. Jag tycker inte han håller i landslaget.

Satan, vilka risiga inlägg svenska spelare slår.

Marcus Berg är ju inte ett dugg bättre...

Dagens dåliga omdöme tilldelas SJ och Öresundståg som båda två lämnade en kille i rullstol på perrong 2 i Halmstad. Jag mådde fysiskt illa över att se så klent omdöme från tågvärdarna. Tågen ska gå i rätt tid, med det hade behövts 20 sekunder till för att han skulle nått dörren. Jag skäms å Öresundstågs vägnar...

Inga kommentarer: