torsdag, februari 05, 2009

Släpp greppet, vinter!


Snål som jag är så sparar vi på värmen hemma. Den här vintern kommer bli dyrare än förra. Förra vintern behövde vi knappt ha på värmen. Jag tror inte jag behövde skrapa rutor förrän i mars. Nu är det värre. Det är kallt som satan och när det äntligen blir några decimaler på rätt sida nollstrecket så börjar det snöa ymnigt istället. Jag kan ju inte ens springa i det här vädret. Det har gått riktigt trögt med träningen hittills. Följdaktligen så går det lika uselt med viktminskningen. Trots att jag försöker dra ner på käket händer inget. Det känns som om jag ska svälta ihjäl.
Imorgon blir det New Yorks kebabtallrik...

3 kommentarer:

Smuckers sa...

Mem kör GI för satan så äter du som en kung och har nått målet om två veckor.

Mr Hyde sa...

..och dör av en hjärtinfarkt innan jag fyller 45. Nej, tack. Kör inte det tricket. Dessutom kan jag omöjligen klara mig utan potatis, pasta mm.

/Mr H

Smuckers sa...

Tvärtom brukar triglycerinerna och kolestrolet gå ner. Människor är inte gjorda för snabba kolhydrater, vi är jägare och samlare.