torsdag, februari 22, 2007

Vinter i skåne

Jag hade laddat för världens krönika där poängen var att håna en annan bloggare (Smuckers Memoarer). Saken var den att det ryktades att Smuckers idol Morrissey, skulle medverka i den engelska melodifestivalen. Detta hade varit den perfekta hämnden för mig. Smuckers föraktar schlager över allt, medan jag själv har en mer avslappnad inställning till företeelsen. Det är ju trots allt show.

Nu visade det sig att Morrissey tackat nej och hela krönikan föll platt, men bara att han var påtalad till melodifestivalen gör mig smått upprymd. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=620315

Idag skulle jag ha stannat hemma från jobbet. E6:an var direkt hasardartad att köra. Inte minst pga alla lastbilschaufförer som inte tycks bry sig om att det ligger 30 cm snö på vägbanan. Att det dessutom är såphalt under snön bekymrar dem ännu mindre. Kontentan blev således att jag tillbringade närmare 3 timmar på E6:an i morse. Varav en timme i total stillhet då en lastbil blockerade hela vägbanan. Såg sammanlagt 5 st kraschade långtradare på sträckan Halmstad-Helsingborg. Dessutom 4 st personbilar eller skåpbilar. Nytt rekord. Ska bli intressant att ta sig hem...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att ha läst sista raden, så är det lätt att räkna ut att du trots 3 timmars försening ändå har tid för att skriva om sånt här viktigt i bloggen :)
/Quint

Anonym sa...

...dvs tid att skriva om det på kneget!

Smuckers sa...

Vad kan man säga. Morissey älskar schlagers och schlagerhjältar som Sandy Shaw och Tommy Körberg. Det tillhör hans sexuella läggning. Jag hade hoppats att han var med och sett det som konst (något åt kitsch hållet).

...när det snöar i Skåne så hörs det. Tänk om det hade varit likadant när det snöar i Kiruna. Köp vinterdäck och kör inte 140 på vintervägar så åker ni inte av vägen för bövelen.